Zorgeloos naar het werk met je droomfiets? Dat kan! Met Joule bespaar je bovendien tot 40% op je fiets én krijg je zelfs geld terug via je fietsvergoeding.
Je fiets leasen via Joule, da’s een win-win voor iedereen
Fietsen maakt niet alleen jou, maar ook de wereld gezonder. Bovendien biedt Joule fietsplannen op maat zodat je volledig uitgerust bent voor je volgende rit.
Ruim assortiment fietsen
Een fiets bij jouw dealer of via Joule Mobiel
Volledig op maat (fiets, servicepakket, leaseperiode) van hoe jij in het leven staat
Hoe het werkt
Hoe een fietsleasing bij Joule werkt
Als werknemer een fiets leasen via je werkgever? Joule maakt het makkelijk van de start tot de finish. Kies een fietsleasepakket op maat en we zorgen ervoor dat je razendsnel in het zadel zit.
Van de fiets tot de accessoires
Kies je droomfiets en voeg accessoires toe naar keuze. Of je nu zoekt naar snelheid, comfort of laadvermogen: wij hebben de juiste fiets voor jou.
Servicepakket
Kies voor service bij jou thuis met onze mobiele techniekers of bij een lokale dealer. Met opties voor onderhoud en herstellingen blijft je fiets altijd in topconditie.
Pechbijstand
Lekke band onderweg? Dankzij ons pechbijstandsabonnement sta je nooit lang stil. We helpen je altijd snel weer op weg, waar je ook bent.
Verzekering
Fiets zonder zorgen naar je eindbestemming. Onze verzekering dekt diefstal en schade, zodat je altijd en overal beschermd bent.
Het jaarlijks onderhoud van een fiets zal ertoe leiden dat er minder problemen zijn, en dat dus minder herstellingen nodig zijn. Een jaarlijks onderhoud binnen je fietsleasing is noodzakelijk voor elke fiets!
Bij een onderhoud worden diensten uitgevoerd met als doel slijtage en herstellingen te voorkomen:
De telefooncentrale van Joule kan je bereiken via +3250892689. De lijn is elke werkdag bereikbaar van 09u00-18u00. De pechbijstand is 24/7 bereikbaar. De telefooncentrale zal je via deze sneltoetsen doorverbinden:
Algemene vragen over fietsleasing en fietsaankoop.
Joule Operations: voor informatie over herstellingen en onderhoud.
Stuur een mailtje naar operations@joule.be en we bestellen een nieuwe fietssleutel voor je. De kost van de extra sleutel gaat van je service voucher. Je hebt steeds twee sleutels nodig als bewijs voor de verzekering bij een eventuele diefstal.
Met de schade- en diefstalverzekering ben je gedekt in geval van schade door vandalisme, een val, een aanrijding, en ook (poging tot) diefstal is gedekt. Bij goedkeuring van het verzekeringsdossier wordt in de meeste gevallen enkel een franchise aangerekend van €25.
De fiets moet met een ART2 gekeurd slot vasthangen. Zo’n slot bieden we standaard aan in het leasepakket via Joule Mobiel.
De fiets moet vast staan aan een vast ankerpunt in de openbare ruimte (ook een gedeelde fietsenstalling in een appartementgebouw wordt beschouwd als openbare ruimte).
Laat Joule binnen de 24 uur iets weten. Je kan aangifte doen via je klantenzone (link klantenzone) of je kan een mail sturen naar operations@joule.be met volgende informatie:
De locatie waar je fiets gestolen is
Het proces-verbaal van de politie (zie ook verder)
De foto’s van je twee fietssleutels als bewijs dat de fiets correct was gesloten
Wanneer de dringende herstelling van je fiets langer duurt dan 48 uur is het mogelijk om tijdelijk een vervangfiets te gebruiken via Joule Mobiel, en via Joule Lokaal indien de fietshandelaar een vervangfiets voorhanden heeft.
Bij diefstal is het belangrijk dat je een proces-verbaal laat opmaken door de lokale politie. Vermeld bij zo’n proces-verbaal steeds volgende informatie:
Het Joule ID (dat kan je in de klantenzone terugvinden)
Merk en type van de fiets
De locatie waar je fiets gestolen is
Hoe je fiets gesloten is
Eventuele informatie over camerabeelden of andere bewijzen
Heb je pech onderweg? Geen probleem! Je kan de pechbijstand bellen en ze komen je ter plaatse depanneren. De pechbijstand kan je twee keer per jaar bellen in heel Europa. De belangrijkste voorwaarde is dat je locatie op meer dan 1 kilometer van je domicilie is. Joule werkt hiervoor met IMA.
Aan het einde van de leaseperiode heb je twee opties:
Optie 1: Joule komt de fiets ophalen: via één van onze partners (Decathlon, E-Bis, Upway of Lucien) geven de fiets een tweede leven en maken we er een nieuwe gebruiker gelukkig mee.
Optie 2: Je neemt de fiets over aan de marktwaarde
In beide scenario’s kan je na de leasing een nieuwe fietsleasing aangaan.
Er wordt verwacht dat je tijdens je fietsleasing het ‘goede-huisvader/huismoeder’-principe (of ‘voorzichtig en redelijk persoon’ volgens het Burgerlijk Wetboek) hanteert. Dat wil zeggen dat je fiets in goede staat is en alles werkt:
Algemeen:some text
Het kader is niet gebarsten of gebroken
Het kader is niet geroest
Bij een hoefijzerslot: de twee sleutels van het slot zijn aanwezig.
Voor elektrische fietsen:some text
De lader is bijgevoegd (en werkt)
De batterij(en) is/zijn bijgevoegd
Voor speedpedelecs: some text
het kentekenbewijs is bijgevoegd (deel 1 en deel 2)
By clicking “Accept All Cookies”, you agree to the storing of cookies on your device to enhance site navigation, analyze site usage, and assist in our marketing efforts. View our Privacy Policy for more information.